Wiki Article

طراحی داخلی مطب و کلینیک زیبایی





امروزه با پیشرفت‌های علمی و گسترش تکنیک‌های جوان‌سازی و خدمات زیبایی مراکز زیبایی مورد استقبال بیشتر مردم قرار گرفته‌اند. تعداد مراکز و کلینیک‌های زیبایی نیز به‌صورت چشمگیری افزایش‌یافته است همین امر رقابت را بیشتر و جذب مشتری را سخت کرده است. طراحی داخلی کلینیک زیبایی از مهم‌ترین بخش‌های برپایی یک کلینیک زیبایی است که منجر به تمایز و جذابیت کلینیک در میان سایر مراکز می‌شود. طراحی می‌بایست به‌گونه‌ای باشد تا فضایی آرام و دلنشین برای مراجعه‌کننده و راحت برای ارائه‌دهندگان خدمات فراهم کند. روشنایی، جداسازی فضاها، تهویه مناسب و تناسب رنگ‌ها نقش مهم و اساسی در طراحی کلینیک زیبایی دارد.

با تبدیل‌شدن به یک برند تاثیر دکوراسیون کلینیک زیبایی بر جذب مشتری نمایان می‌شود؛ چرا که دکوراسیون خاص و خلاقانه باعث جلوه خاص مرکز در میان سایرین شده و یک برند قوی به لحاظ هویت بصری به وجود می‌آورد. ضوابط و اصول طراحی کلینیک زیبایی شامل بعد عملکردی فضاها، کارآمدی محیط و جذابیت بصری می‌شود. گروه معماری آرت دیزاین با مدیریت حسام سلیمانی شما را در مواجه با چالش‌های بازسازی و به‌وجودآوردن کلینیک متفاوت و شیک همراهی خواهند کرد.

طراحی داخلی مطب زیبایی


طراحی کلینیک زیبایی و دکوراسیون آن امری چالش‌برانگیز است؛ چراکه در عین داشتن جذابیت بصری ارکان عملکردی فضا باید رعایت شود. یک کلینیک زیبایی از طرفی نباید مانند سالن آرایشی و یا اسپا به نظر برسد و از طرف دیگر نباید نزدیک به طراحی مطب پزشک باشد. مکان‌هایی که شباهت زیادی به مطب پزشک دارند موجب ایجاد استرس و ترس در مراجعه‌کننده می‌شوند و ممکن است افراد از ادامه انجام اقدامات زیبایی خود در آن مرکز منصرف شوند.

باید به نکته نیز توجه کرد فضاهایی که به‌دوراز دیزاین مطب پزشک هستند و هیچ نشانی در آن‌ها نیست از نظر مراجعه‌کنندگان فاقد اعتبار علمی است و به‌سختی اعتماد خواهند کرد. از مهم‌ترین نکات در دکوراسیون و طراحی داخلی کلینیک زیبایی رعایت اعتدال در دیزاین، هماهنگ‌کردن عوامل عملکرد و آسایش و زیبایی بصری است.

فضا در طراحی داخلی کلینیک زیبایی


در دکوراسیون داخلی کلینیک‌های زیبایی دودسته فضا وجود دارد که شامل فضاهای درمانی و تخصصی و فضای عمومی و پشتیبانی می‌شوند. فضاهای عمومی شامل ورودی، پذیرش، سالن انتظار، اتاق استراحت، آبدارخانه و سرویس بهداشتی می‌شود و برخی از فضاهای درمانی کلینیک زیبایی نیز شامل اتاق ویزیت، اتاق اشعه‌درمانی، اتاق پیوند مو، الکترولیز، کوتر و کرایو، اتاق جراحی و… می‌شود. کلینیک‌های زیبایی باتوجه‌به نوع کارکرد و خدماتی که ارائه می‌دهند نیاز به فضایی متفاوتی دارند و باتوجه‌به تخصص هر کلینیک امکان کم‌وزیاد شدن بخش‌ها و فضاها وجود دارد.

طراحی داخلی در طراحی هر کدام از فضاها با درنظرگرفتن نیاز Ùˆ بودجه راحتی Ùˆ آرامش مراجعه‌کننده اولویت است. جداسازی فضاها باید بر اساس استانداردها Ùˆ روش‌های اصولی انجام شود Ú©Ù‡ با حفظ حریم شخصی بیمار Ùˆ پزشک در دسترسی‌ها اختلال ایجاد نشود. از مهم‌ترین فضاها به مکان‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

Report this wiki page